מי ישלוט ברצועה ב'יום שאחרי'? הפרשן מדבר

    מהדורת הבוקר No Comments on מי ישלוט ברצועה ב'יום שאחרי'? הפרשן מדבר

    הפרשן המדיני ב'ישראל היום' אריאל כהנא לקאהן וחכם ב'קול חי': "המאמץ הביטחוני באחריות על הביטחון בעזה הוא קשה מאוד, אבל כל אפשרות אחרת גרועה יותר. לא נוכל לסמוך על אף אחד – הרשות הפלסטינית היא חלק מציר ההתנגדות, אבו מאזן בכלל לא רוצה לחזור לרצועה"

    צילום: טוויטר
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן המדיני של ישראל היום, אריאל כהנא, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון) על השאלה המדינית, ביום שאחרי חיסול החמאס. "הניסיון ההיסטורי של ישראל הוא שאף גורם זר לא דואג לביטחון שלנו, בפרט בעזה. מרגע שהכנסנו את ערפאת התחילה ההידרדרות הביטחונית עד לטבח הנורא".

    כהנא הבהיר כי "המאמץ הביטחוני שכרוך באחריות על הביטחון בעזה הוא קשה מאוד. אבל כל אפשרות אחרת היא גרועה יותר. אנחנו לא יכולים לסמוך על אף אחד זולת עצמנו. הרשות הפלסטינית היא חלק מציר ההתנגדות".

    "אין לנו ברירה אלא לשלוט שם ביטחונית", שב והדגיש הפרשן המדיני, אך ציין כי "על המרכיב הביטחוני אפשר להוסיף רעיונות מדיניים. החלק המגוחך הוא שאבו מאזן לא רוצה לחזור לעזה. הוא דרש תנאים וערבויות וזו הדרך שלו לומר שהוא לא רוצה".

    לדבריו: "אנחנו צריכים לחתור לשליטה אזרחית של גוף זר כלשהו ולצד זה עידוד הגירה מהרצועה. הימין צדק בזיהוי חומרת הסכנה מצד חמאס. אונר"א מנציחה את הסכסוך ודואגת שלא ליישב את הפליטים. אסור לנו שהיא תהיה שם".



    0 תגובות